fbpx
check chevroncircle-arrow facebook linkedinminusnotification-closeplus search-glass twitterwhatsapp youtube
0 nieuwe vacatures east

Boodschappen bezorgen met Maja de Waard

Door Evelien Wolting – Maja de Waard zit al op mij te wachten als ik bij de vestiging van Tielbeke Zwolle aankom. Ze heeft net haar dienst erop zitten als bezorger voor Albert Heijn Online maar heeft veel zin in het interview! De jonge Maja is 21 jaar en werkt sinds december 2019 met veel plezier als bezorger. Ik ben heel benieuwd hoe zij het ervaart als één van de vrouwelijke bezorgers van Tielbeke, vandaar dat ik haar het spreekwoordelijk hemd van het lijf zal vragen.

 

Bezorger in spe

 

Maja draagt het welbekende blauwe poloshirt met AH-logo waarbij alleen aan de bedrijfsbus waar zij in rijdt te herkennen is dat de bezorgdienst een samenwerking is met Tielbeke. Ik vraag haar hoe zij bij ons is terecht gekomen en waarom ze specifiek op deze vacature gesolliciteerd heeft. “Nadat ik mijn rijbewijs B heb behaald wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk als bezorger aan de slag. Alleen veel werkgevers in (pakket)bezorgdiensten willen graag dat je minimaal 1 jaar of langer in het bezit bent van een rijbewijs. Daarnaast vind ik de contacten met mensen leuk en dat heb je veel minder wanneer je snel een pakketje bezorgt en je weg weer vervolgt”.

“VOORDAT IK MIJN RIJBEWIJS HAD BEHAALD WIST IK HET AL; IK WIL BEZORGER WORDEN!”

De weg naar Tielbeke

 

Dat ze eigenlijk aan het solliciteren was bij Tielbeke als werkgever, was Maja in eerste instantie niet bekend. “Ik zag online een vacature Bezorger voorbij komen in de regio Zwolle en werd meteen enthousiast en heb een brief gestuurd. Zowel het eerste als tweede gesprek heb ik als zeer positief ervaren en hierbij kwam dan ook de samenwerking Tielbeke – Albert Heijn naar voren”. Ze geeft aan dat ze is geïnformeerd dat Tielbeke als werkgever graag investeert in goed personeel en, dat als zij de ambities heeft, kan groeien binnen het bedrijf. “Ooit zou ik graag vrachtwagenchauffeur willen worden, dat lijkt mij zo ontzettend gaaf”.

Contact met mensen

Als bezorger heb je natuurlijk niet alleen te maken met het rijden op de weg en het afleveren van de goederen die de klanten besteld hebben. Maja heeft dan ook bewust voor deze functie gekozen vanwege het contact met de mensen. “Dat mensen echt blij zijn met je komst en de levering van de boodschappen, dat maakt mijn dag echt goed!”. Op de vraag of zij weleens vervelende situaties heeft meegemaakt tijdens haar werk kan zij kort reageren. “Gelukkig niet maar tijdens het lossen bij een klant willen medeweggebruikers nog weleens flink de claxon gebruiken omdat ik de weg even blokkeer”. Voorheen kon Maja zich hier nog weleens druk om maken maar inmiddels steekt ze nu verontschuldigend haar hand op en geeft aan dat zij in circa vijf minuten weer haar rit zal vervolgen.
“DAT MENSEN ECHT BLIJ ZIJN MET JE KOMST EN DE LEVERING VAN DE BOODSCHAPPEN, DAT MAAKT MIJN DAG ECHT GOED!”

Evaluatie is ook belangrijk

Of een nieuwe collega op zijn of haar plek zit vindt Tielbeke erg belangrijk. Na de eerste maand vindt er een evaluatie plaats. Instructeur Jordy gaat dan weer een dag mee op route om na te gaan of de nieuwe bezorger het besturen van de bus onder controle heeft en goed met de klanten om kan gaan. “Het is dan vooral een heel gezellige dag, Jordy is er dan met name om je te ondersteunen en assisteren tijdens zo’n werkdag.”. Ook wanneer je al langere tijd in dienst bent als bezorger, kun je bij Jordy terecht voor extra tips of begeleiding in voertuigbeheersing.